Лекція-конференція на тему: «З історії розвитку педагогіки за межами України»

111Цицерон казав: «Історія – наставниця життя”. Це епіграф відкритого заняття з педагогіки, яке було проведено Тупікіною С.В. 22 квітня 2015 року у рамках роботи «Школи молодого викладача». Лекційне заняття було проведено у формі ділової гри «конференція» на тему «З історії розвитку педагогіки за межами України» для студентів 143 та 144 груп. Молодим викладачам було запропоновано роль експертів, які за критеріями у груповій роботі, аналізували роботу доповідачів у письмовій формі.

Конференція передбачала 2 частини: пленарне засідання (лекція) і роботу в секціях (самостійна робота студентів, практичне і 2 семінарських заняття).

На занятті студенти виступали в ролі істориків, політологів, культурологів, педагогів. Студенти-доповідачі зробили огляд історії та сьогодення зарубіжної школи, педагогічної думки в контексті історичного і культурного розвитку Європи, назвали видатних педагогів і окреслити їх внесок у педагогіку.

У ході конференції були розкриті такі питання: «Загальна характеристика Давнього світу періоду

12

18

 

 

 

 

 

 

Стародавньої Греції та Риму», доповідачі: історики Столяр В. (144), культурологи Корольова В. (143), Шишка Д. (144); «Особливості суспільно-політичного устрою та культури середньовічної Європи», доповідач – культуролог Іванча М. (144); «Загальна характеристика епохи Відродження і Реформації», доповідачі: історик Перепелиця А. (143), культуролог Вознюк А. (144); «Особливості розвитку Європи від XІХ до XXІ століття: ХІХ ст. в історії і культурі Європи», доповідач – культуролог Козинець М. (144); «Особливості розвитку європейської політики і культури у ХХ ст.», доповідачі: історики Слободюк К., Вітрук В. (143), «Початок ХХІ ст.» доповідач – Мочарна М. (143);

«Педагогіка Давнього світу: стародавні Греція і Рим» – доповідач Яцушко С. (143); «Розвиток школи та педагогічних ідей у Середньовічній Європі» – доповідач Пастух А. (143); «Школа і педагогічна думка у Європі епохи Відродження та Реформації» – доповідач Рябишенко У. (143); «Становлення і розвиток зарубіжної педагогічної науки XІX ст.» – доповідач Шевцов І. (143); «Становлення і розвиток зарубіжної педагогічної науки XX ст.» – доповідач Манюк Б. (143); «Становлення і розвиток зарубіжної педагогічної науки початку XXІ ст.» – доповідач Литвиненко А. (143).

Цікавою та інформативною була релаксаційна пауза, де студенти здійснили уявну подорож у часі з метою ще раз на рівні емоцій закріпити уявлення про визначені історичні епохи (Попурі з музики різних епох та слайди з архітектурними пам’ятками під назвою «Сторінки європейської історії і культури»), яке підготували Семашко В. та Козинець М. (144 група).

«Ми довели взаємозалежність політики, економіки, культури та освіти. Визначили напрями розвитку педагогіки та окреслили педагогічні ідеї історичних епох. Наше завдання глибоко їх вивчати з метою розв’язання завдань сьогодення» – сказала Світлана Володимирівна, підводячи підсумок конференції.

22

 

Комментарии закрыты