«Справа в капелюсі?» або «Шість капелюхів мислення» Едварда де Боно. Це метод по самоорганізації мислення та творчої роботи в групі, який використала викладач педагогіки Бігун М. В під час проведення відкритого практичного заняття з педагогіки на тему: «Розв’язування педагогічних задач: контроль за навчально-пізнавальною діяльністю учнів» 12 травня 2015 року.
На початку заняття Мар’яна Володимирівна зазначила, що будь-яка проблема обов’язково викликає у людини сплеск емоцій, змушує її збирати факти, шукати варіанти рішень, а також аналізувати позитивні та негативні наслідки кожного з цих рішень. І якщо цей хаос, що панує в голові, привести до порядку, розкласти думки по поличках і змусити їх текти в суворій послідовності, то пошук рішення стане більш швидким і продуктивним.На занятті студенти 122 групи знаходили шляхи вирішення педагогічних задач і ситуацій, використовуючи капелюхи де Боно. Це дає змогу розглянути проблему з різних сторін: які почуття та емоції викликає дана ситуація (червоний капелюх), яку інформацію нам дає (білий капелюх), дозволяє визначити плюси (жовтий капелюх) та мінуси (чорний капелюх), знайти цікаве та нестандартне її вирішення (зелений капелюх), а за допомогою синього капелюха організувати послідовність використання капелюхів та проаналізувати процес вирішення задачі, зробити висновки.
Під час практичної частини заняття студенти працювали спочатку колективно, а потім в групах. Було використано листи самооцінки, адже обов’язковою умовою використання будь-якої оціночної шкали є попередня самооцінка.
Викладач активно використовує можливості дистанційного навчання, тому одним із видів роботи було тестування з даної теми, яке необхідно було пройти самостійно на сайті «Вчись он-лайн (kyrskorped.www.bpc.ks.ua)».«Шість капелюхів мислення» Едварда де Боно – цікавий та продуктивний метод, який потрібно використовувати в учительській професії і, взагалі, у вирішенні будь-яких життєвих ситуацій.
Детальніше дивіться на сайті комісії психолого-педагогічних дисциплін :psipedpck.www.bpc.ks.ua/