Освіта – це не процес, а результат, саме це твердження було ключовим для обговорення учасниками на третьому семінарі з розвитку громадянських компетентностей.
З роботою на попередніх семінарах ми вас знайомили тут Семінар з розвитку громадянських компетентностей
Семінар відбувся 25 вересня 2019 року. Модератор – тренерка DOCCU Маргарита Климович.
На початку семінару була проведена вправа «Клубок» на рефлексію, де студенти поділилися своїми враженнями від попередніх двох днів проведення семінару по громадянській освіті.
Також учасники проговорили свої очікування від семінару.
Було використано вправу «Пазли», для закріплення знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини.
Шляхом дискусії тренерка разом зі студентами обговорили такі питання: «Для чого вчитися людині?», «Як розвивати вміння вчитися в учнів?», «Які зміни відбулися у парадигмі освіти України»?, «Чому сучасна освіта інтерпретується не як процес, а як результат?».
Маргарита Климович також пояснила учасникам про те, що якість освіти і результат навчання – це не тільки диплом, а це – знання, які можна виміряти.
Під час самостійної роботи в групах студенти розкрили поняття «Кваліфікація», ознайомилися з національною рамкою кваліфікацій та визначили до якого рівня відноситься випускник з дипломом ОКР молодшого спеціаліста. Було роз’яснено різницю між компетентністю та компетенцією. Також студенти розкрили ключове поняття освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини.
У підсумку заняття тренерка запропонувала завдання підготувати профіль у фейсбуці одного з літературних героїв через ставлення, поведінку, знання та цінності у тому чи іншому суспільстві. Робота проводилася в мікрогрупах після міксування. Кожна група використовуючи різні ключові поняття для візуалізації (уряд і політика, конфлікт і медіа, ідентичність та інші) презентувавала створені проекти.