150-річчя від Дня народження французького вченого, винахідника кінематографа

229жовтня 2014 року у стінах Бериславського педагогічного коледжу викладачі фізико-математичних дисциплін та НІТ Тіток М.І. та Бондаренко О.В. провелиусний журнал “Історія українського кінематографу” присвячений 150-річчю від Дня народження французького вченого, винахідника кінематографа Люм’єра для студентів I-ІІ курсів.

З першої сторінки журналу студенти дізнались про життя братів Люм’єр та  першу публічну демонстрацію кіно, що є офіційною датою народження кінематографії як жанру мистецтва. Побачили найперший фільм “Вихід робітників з фабрики” та найбільш відомий “Прибуття потягу на вокзал Ла-Сьота”.

3Починаючи з другої сторінки слухачі поринули в історію українського кінематографу. Переглядаючи сторінки журналу студенти дізнались про перший український фільм  –  “Запорізька Січ”, знятий в 1911 році Данилом Сахненко, про київську кінофабрику (майбутню Київську кіностудію ім. А.Довженко) – одну з найбільших і найсучасніших  на той час у світі,  про перший український звуковий фільм – документальна стрічка Дзиги Вертова “Симфонія Донбасу”. Ознайомились з творчістю Олександра Довженка, людини, яка піднесла вітчизняний кінематограф до світового рівня та  поклала початок напряму, який визначають як «українське поетичне кіно» про видатних діячів цього жанру. Переглянули фрагмент фільму “Тіні забутих предків” Сергія Параджанова (1964), який отримав другу премію на 7 Міжнародному кінофестивалі в Аргентині.

6Слухачі були дуже зацікавленні та активно брали участь в інтерактивах.

Далі сторінки журналу розкрили тенденції розвитку радянського кіно України 1970-80-х років та сучасного кінематографу. 1970-80-ті роки ­­– справжній розквіт українського неігрового та анімаційного кіно. Київська кіностудія науково-популярних фільмів зняла величезний масив стрічок, серед яких зустрічалися справжні шедеври жанру. І як можна було минути режисера Володимира Дахна та його “козаків”? Присутні охоче переглянули мультфільм “Как Казаки Соль Покупали”.

4Що ж до сучасності, то слухачі дізнались про нове покоління кіномитців, а також не минули увагою Богдана Ступку – головного гетьмана українського екрану.

55-та сторінка журналу – наш земляк, випускник Костянтин Коновалов.

40-літній Костянтин Коновалов родом з Берислава, закінчив Бериславське педучилище, крім того, Інститут культури й мистецтв у Києві (культурологія), а також Вищі режисерські курси (режисер-постановник художніх фільмів).

Він є одним із сценаристів художнього фільму, який претендував на кінопремію “Оскар” від України.Кінострічка “Той, хто пройшов крізь вогонь” за рішенням Українського Оскаровського комітету представляла нашу країну у відборі на премію “Оскар” у номінації “Фільм  іноземною мовою” й пройшла до фіналу конкурсу разом драмою “Будинок з башточкою” Еви Нейман.

Усього у відборі від України брало участь біля півтора десятків кінострічок.

Остання сторінка журналу ознайомила гостей з сучасним кіновиробництвом в світі. У наш час, з поширенням цифрових технологій, процес кіновиробництва став відрізнятися від класичного і являє собою різні сполучення плівкових і цифрових прийомів роботи. Деякі технологічні етапи взагалі перестали існувати й з’явилися нові можливості.

1Як і пророкували у свій час першопрохідники, що принесли кінематограф у широкі маси, кіно люблять і дивляться абсолютно у всіх куточках нашої планети. І потрібно сказати більше – різноманіття відеопродукції, випущеної різними кіностудіями, привело до пересичення глядачів, так що в цей час перевага віддається якості й новизні.

Як бачимо, маючи хист та гарну уяву можна і задуматись про кар’єру сценариста або режисера. І, хто знає, можливо саме Ваше ім’я через деякий час увійде в історію українського кінематографу?..

 

 

Comments are closed.