«Формування основ наукового світогляду молодших школярів» було темою відкритого лекційного заняття з педагогіки, яке провела викладач психолого-педагогічних дисциплін С.В. Тупікіна для студентів 133-134 груп Бериславського педагогічного коледжу.
Викладач обрала лекцію-діалог з використанням технології інтенсифікації навчання на основі схемних і знакових моделей навчання, яка дозволила органічно ввести в канву заняття інтерактивні методи і прийоми навчання та здоров’язберігаючі технології, використати наочні і знакові засоби навчання, комп’ютерну технологію.
Матеріал вивчався крупним блоком на високому рівні складності через встановлення міжпредметних і внутріпредметних зв’язків, з опорою на життєвий досвід студентів та цінності.
Простежувався стереотип діяльності, закладений на попередніх заняттях, що забезпечувало багаторазове повторення і відповідно міцне і свідоме засвоєння знань.
Треба відзначити особистісно зорієнтований підхід у змісті і побудові заняття, зокрема, виконання проблемно-пошукових завдань.
Заняття забезпечило реалізацію принципу едукації та формування у студентів ключових, предметних і професійних компетенцій.

Студенти активно брали участь у дискусії та ділилися своїми неординарними роздумами про значення світогляду, про роль релігії, знань та переконань у формуванні світогляду не тільки молодшого школяра, а й сучасної молодої людини.
Зокрема, Світлана Яцушко, Марина Козинець, Віктор Вітрук висловили цікаві думки щодо впливу світогляду вчителя на погляди і переконання учнів. А Пастух Альбіна розкрила значення педагогічного такту в діяльності учителя. Майбутні педагоги визначили свій тип світогляду за характеристиками, з якими їх познайомила Світлана Володимирівна. Більшість студентів обрало альтруїстичний та гуманістичний типи світогляду.

Підвівши підсумок лекції, Світлана Володимирівна зазначила, що перетворення знань у світоглядні погляди й переконання тісно пов’язане з формуванням в учнів системного ставлення до дійсності та до себе. Тому виховна робота повинна передбачати створення умов, у яких учень мав би змогу виявляти власне ставлення до подій, явищ. Це сприятиме формуванню єдності слова і діла, світогляду і поведінки, активної життєвої позиції.
Сподіваємося, що отримані студентами знання сприятимуть становленню їх як особистостей та майбутніх висококваліфікованих вчителів початкової школи.